Paukštynas | „Lietuvos metų eksportuotoju“ tapo Vilniaus paukštynas: investicijos į kokybę ir gyvūnų gerovę atsiperka

Naujienos

Grįžti atgal
2023-05-04

„Lietuvos metų eksportuotoju“ tapo Vilniaus paukštynas: investicijos į kokybę ir gyvūnų gerovę atsiperka

Gegužės 4-ąją Lietuvos pramonininkų konfederacijos rengiamos metinės konferencijos metu Vilniaus paukštynui įteiktas „Lietuvos metų eksportuotojo“ apdovanojimas. Tokio įvertinimo bendrovė sulaukė dėl nuolat plečiamų ir stiprinamų pozicijų užsienio rinkose – net pusę visos savo pagaminamos produkcijos ji eksportuoja. To pasiekti leidžia bendrovės taikomi itin aukšti kokybės bei gyvūnų gerovės užtikrinimo standartai ir investicijos į inovatyvius sprendimus.

„Šis įvertinimas mums labai svarbus – nors jį pelnėme už 2022 metų pasiekimus, už jų slypi daugybės metų darbas. Kiekviena naujai atverta rinka, kiekviena išlaikyta ar praplėsta jau turėta – reikalauja kasdienio mūsų komandos atkaklumo, pasiryžimo augti, keistis ir greitai reaguoti į besikeičiančius tarptautinių klientų poreikius“, – sako Vilniaus paukštyno generalinis direktorius Tadas Sprindžiūnas.

Bendrovė nugalėtoja konkurse dalyvavo didelių, 250 ir daugiau darbuotojų turinčių, įmonių kategorijoje ir tapo viena iš 5 šios kategorijos bendrovių laureačių. „Lietuvos metų eksportuotojo“ nominacija siekiama išskirti pažangias Lietuvos įmones, eksportuojančias lietuviškos kilmės produkciją ar teikiančias eksporto paslaugas.

Nuo Honkongo iki Islandijos

Kaip sako T. Sprindžiūnas, Vilniaus paukštynas jau ne vienerius metus išlaiko panašias pardavimų proporcijas vietinėje ir užsienio rinkose – maždaug 50 proc. jų tenka šalies vidaus rinkai, o kita pusė pasiskirsto skirtingose eksporto šalyse.

„Šiuo metu savo produkciją eksportuojame į 40 šalių. Sąraše yra ne tik esančios Europoje, tokios kaip Suomija, Švedija, Norvegija, , Danija ar Didžioji Britanija, bet ir į tolimesnės: Japonija ir Honkongas. Pernai atvėrėme ir dar vieną rinką – šaldytos vištienos produktus pradėjome tiekti į Islandiją. Be to, gavome veterinarinius sertifikatus bei leidimus eksportuoti vištieną į Kanadą bei Pietų Korėją. Tiekimą į šias šalis  planuojame pradėti dar šiemet“, – pasakoja T. Sprindžiūnas.

Kaip jis pažymi, bendrovė ne tik nuolat siekia atrasti naujas rinkas, tačiau ir stiprina savo pozicijas  jau turimose – tiek plėsdama eksportuojamų prekių krepšelį, tiek užmegzdama ryšius su naujais klientais.

„Skandinavijos šalių rinkose praplėtėme savo klientų ratą, tuo tarpu į Honkongą pradėjome tiekti naują gaminį – nuosavu prekių ženklu „NordiChicken“ pažymėtus šaldytus vištienos produktus. Taip pat sustiprinome savo partnerystę su tarptautiniu greito maisto restoranų tinklu KFC – anksčiau savo produkcija aprūpindavome šio tinklo restoranus Baltijos šalyse, o nuo pernai tiekiame ir į KFC, veikiančius Suomijoje“, – dalijasi T. Sprindžiūnas. 

Ne visiems reikia pigiau: konkurencinį pranašumą pelnė investicijomis į kokybę

Visgi paukštyno vadovas neslepia, kad jų eksportuojamos produkcijos kiekis praėjusiais metais, lyginant su 2021-aisiais, keliais procentiniais punktais sumažėjo. Kaip atskleidžia T. Sprindžiūnas, tam įtakos turėjo eksporto rinkose auganti konkurencija.

„Nuožmiausiai tenka konkuruoti su Lenkijos gamintojais, kurie dėl savo valstybės palaikymo bei vystomos skirtingos paukščių auginimo sistemos turi galimybes siūlyti žemesnes paukštienos kainas ir taip iškreipia rinką. Be to, pernai dar buvo jaučiama ir pandemijos įtaka – lenkiškos paukštienos perteklius buvo pardavinėjamas itin sumažintomis kainomis“, – sako Vilniaus paukštyno vadovas.  

T. Sprindžiūnas atkreipia dėmesį ir į praėjusiais metais fiksuotą ukrainietiškos paukštienos produkcijos kiekių augimą. Po to, kai dėl karo Ukrainoje šaliai buvo suteiktos ES muitų lengvatos, Ukrainos gamintojų eksporto produkcijos kiekiai išaugo maždaug tris kartus. Anot jo, atitinkamai apie 60 proc. ir 46 proc. daugiau paukštienos eksportuoti pradėjo ir Kinija bei Argentina.

„Eksporto konkurencingumą galima didinti įvairiais būdais. Mes, visų pirma, pasirinkome susitelkti į pridėtinės vertės vartotojams kūrimą. Pavyzdžiui, pradėję gaminti vištieną, užaugintą be antibiotikų, buvome pastebėti klientų, kuriems svarbiausia ne tik kaina, bet ir gaminių kokybė, kuriems rūpi gyvūnų gerovė. Kitas svarbus konkurencinis pranašumas – Vilniaus paukštyno gamybos grandinė „nuo lauko iki stalo“. Užsienio rinkose esame vertinami už tai, kad galime atsakyti už kiekvieną gamybos žingsnį – pradedant mėsinių viščiukų auginimu ir baigiant tinkamu gaminių pakavimu. Tai didina pasitikėjimą“, – pasakoja T. Sprindžiūnas.

Vilniaus paukštyno vadovas sako, kad siekiant stiprių tarptautinių prekybos partnerysčių, svarbu ne tik pelnyti pasitikėjimą, tačiau ir gebėti lanksčiai prisitaikyti prie įvairių rinkų poreikių.

„Sėkmingam eksportui reikalinga verslo branda – įmonės privalo gebėti prisitaikyti, galėti  nuolat investuoti į inovatyvius sprendimus ir tokių gaminių kūrimą. Tam, kad patenkintume skirtingus poreikius, priimame individualius užsakymus, užsienio klientams ar prekių ženklams gaminame išskirtinius, tik jiems kurtus produktus. Siūlome įvairius išpjaustymus, kuriame naujas receptūras. Žinoma, tam reikia investicijų tiek į gamybą, tiek į žmogiškuosius išteklius, tačiau svarbiausia – pasiryžimo nuolat keistis“, – įsitikinęs T. Sprindžiūnas.

uždaryti

uždaryti
uždaryti

Jubiliejinio žaidimo „Pirk-laimėk“ taisyklės

  1. Žaidimo organizatorius, koordinatorius, prizų koordinatorius ir duomenų tvarkytojas
    1.1. Žaidimo organizatorius yra AB „Vilniaus paukštynas“ (toliau tekste – Organizatorius), įmonės kodas 186107463, adresas Gamyklos g. 27, Rudaminos k., LT-13249 Vilniaus r.
    1.2. Reklaminio žaidimo ir prizų koordinatorius Lietuvoje yra MB „Lokalus“ (toliau tekste – koordinatorius), įmonės kodas 304101366, adresas Saltoniškių g. 9, PC ,,Panorama“, Vilnius, LT-08105, Lietuva
    1.3. Žaidimo duomenų tvarkytojas yra AB „Vilniaus paukštynas“ (toliau tekste – Duomenų tvarkytojas), įmonės kodas 186107463, adresas Gamyklos g. 27, Rudaminos k., LT-13249 Vilniaus r.
  2. Registracijos terminai
    2.1. Registruotis žaidime galima nuo 2024 m. rugsėjo 23 d. iki 2024 m. spalio 31 d.
  3. Prizai
    3.1. Prizų fondą sudaro 35 (trisdešimt penki) prizai:
    3.2. 5 (penki) skrydžiai balionu dviem;
    3.3. 30 (trisdešimt) karšto oro gruzdintuvių „Zyle ZY031AF“.
  4. Registracija
    4.1. Registruotis žaidime galima perkant bent 2 (du) bet kuriuos „Vilniaus paukštynas“ prekės ženklo produktus prekybos tinklo parduotuvėse, esančiose Lietuvos teritorijoje bei el. parduotuvėse prekiaujančiose žaidime dalyvaujančiais produktais nuo 2024 m. rugsėjo 23 d. iki 2024 m. spalio 31 d. Žaidime dalyvauja pirkimo kvitai ar sąskaitos faktūros (toliau tekste – pirkimo dokumentai), išduoti žaidimo registracijos laikotarpiu.
    4.2. Žaidime nedalyvauja pirkimo dokumentai išduoti juridiniams asmenims.
    4.3. Įsigijęs žaidimo produktus, dalyvis gali nemokamai registruotis žaidimui, sukdamas laimės ratą skirtame tinklapyje www.paukstynas.lt Registruodamasis dalyvis turi nurodyti savo vardą, pavardę, telefono numerį, pirkimo dokumento numerį ir įkelti pirkimo dokumento nuotrauką, kurioje aiškiai matomas žaidime dalyvaujantis produktas, pirkimo data ir unikalus pirkimo dokumento numeris.
    4.4. Dalyvis turi saugoti pirkimo dokumentą iki 2024 m. lapkričio 15 d., nes laimėjimo atveju pirkimo dokumentas yra dalyvavimo žaidime įrodymas ir turi būti pateiktas atsiimant prizus.
    4.5. Vienas dalyvis gali dalyvauti žaidime neribotą kiekį kartų, kiekvieną kartą įsigydamas 2 (du) žaidimo produktus vienu pirkimu.
    4.6 Vienas dalyvis gali laimėti 1 (vieną) karšto oro gruzdintuvę ir 1 (vieną) skrydi oro balionu.
    4.7. Žaidimo Koordinatorius pasilieka teisę neišduoti prizo laimėtojui, jei dalyvis:
    4.7.1. užregistravo vieną unikalų pirkimo dokumentą kelis kartus;
    4.7.2. užregistravo tą patį pirkimo dokumentą, pakeisdamas simbolius į panašius, pirkimo dokumente pridėdamas papildomus simbolius ar skaičius arba pakeisdamas skaičių ir simbolių kombinaciją;
    4.7.3. užregistravo kitus pirkimo dokumente aptiktus skaičius, kurie nėra pirkimo dokumento numeris.
    4.8. Žaidimo Koordinatorius nėra atsakingas už:
    4.8.1. galimą dalyvių nuostolį, patirtą perkant žaidimo produktą ar atsiimant prizą;
    4.8.2. pasekmes, kurios kyla dėl melagingų duomenų pateikimo ar kitų netikslumų, kylančių dėl dalyvio kaltės;
    4.8.3. nebaigtas registracijas, kurias pabaigti sutrukdė techniniai įrangos gedimai registracijos vietoje ar interneto sutrikimai.
    4.9. Dalyvaudamas žaidime, dalyvis sutinka, kad jo duomenis tvarkytų MB „Lokalus“ savo duomenų bazėje komunikacijos su laimėtojais tikslais, prizų išdalinimo tikslais ir AB „Vilniaus paukštynas“, duomenų bazėje registracijų išsaugojimo, laimėtojų ištraukimo, jų paskelbimo tikslais.
  5. Laimėtojo nustatymas
    5.1. Prizo laimėtojas bus nustatomas momentiniame žaidime, sukant laimės ratą, kuris iš karto parodys ar laimėjote prizą ar ne.
  6. Prizų atsiėmimas
    6.1. MB „Lokalus“ susisieks su laimėtojais asmeniškai susitarti dėl prizų atsiėmimo.6.2. Prizui gauti, laimėtojai privalo pateikti duomenis ir pasirašyti prizo perdavimo el. formą per „Dokobit“ sistemą iki 2024 m. lapkričio 15 d. Prizai išsiunčiami per 10 darbo dienų nuo pasirašytos prizo el. perdavimo formos gavimo.
    6.3. Prizas neišmokamas pinigine suma, nekeičiamas į kitą prizą, produktus ar paslaugas.
    6.4. Jei prizas bus neatsiimtas laimėtojo iki 2024 m. lapkričio 15 d., jis taps AB „Vilniaus paukštynas“ nuosavybe.
  7. Baigiamosios nuostatos
    7.1. AB „Vilniaus paukštynas“ ir MB „Lokalus“ darbuotojai negali dalyvauti žaidime.
    7.2. Organizatoriaus, Koordinatoriaus ir dalyvių teisės bei pareigos yra apibūdintos tik šiomis taisyklėmis.
    7.3. Reklaminėje medžiagoje pateikiama šio žaidimo informacija yra tik informacinio pobūdžio.
    7.4. Dalyvavimas šiame žaidime reiškia, kad dalyvis sutinka su šiose taisyklėse nurodytomis nuostatomis.
    7.5. Visi žaidimo Organizatoriaus priimti su žaidimu susiję sprendimai žaidimo metu yra galutiniai ir privalomi visiems dalyviams.
    7.6. AB „Vilniaus paukštynas“ turi teisę iš dalies pakeisti žaidimo taisykles bet kuriuo metu be išankstinio perspėjimo, kad paskelbus pakeitimus žaidimo puslapyje www.paukstynas.lt būtų užtikrintas saugumas ir skaidrumas.
    7.7. Dalyviai turi teisę iki 2024 m. lapkričio 22 d. pateikti skundus dėl žaidimo eigos. Visi skundai turi būti skirti žaidimo koordinatoriui MB „Lokalus“, adresu Saltoniškių g. 9, PC „Panorama“, 3 aukštas, Vilnius, 08105, Lietuva arba el. paštu vilnius@lokalus.eu. Atsakymai į skundus turi būti pateikti per 15 darbo dienų nuo skundų gavimo datos.
    7.8. Visų dalyvių asmeniniai duomenys bus naudojami tik žaidimo vykdymo, o ne rinkodaros tikslais. Nuo prizų atidavimo termino pabaigos, t. y. 2024 m. lapkričio 15 d., asmeniniai duomenys bus sunaikinti ne vėliau nei per 30 dienų.
  8. Papildoma informacija
    8.1. Norėdami gauti daugiau informacijos apie žaidimą:
      8.1.1. apsilankykite tinklapyje https://www.paukstynas.lt/lt;
      8.1.2. susisiekite el. paštu vilnius@lokalus.eu;
      8.1.3. skambinkite telefono numeriu +370 623 53455.
uždaryti

Svetainėje naudojami slapukai. Naršydami toliau Jūs sutinkate su www.paukstynas.lt slapukų politika.

. Privatumo politika
SUTINKU